De Tupperware garantie

Fabricage of materiaal fout


Elk Tupperware product of onderdeel van een product, wat een materiaal of fabricagefout bevat, wordt gratis vervangen. Onder de voorwaarde dat het gebruikt is voor normaal huishoudelijk gebruik.

Wat er niet onder de garantie valt


Normale gebruiksslijtage of verkeerd gebruik (zoals sneden, vallen, stoten, oververhitting) vallen NIET onder de garantie.


Producten met een wettelijke garantie

Producten die onderhevig zijn aan slijtage door regelmatig gebruik (metalen onderdelen: lemmeten, raspen, microvezeldoeken,...) vallen onder de wettelijke garantie van 2 jaar met op vertoon van het aankoopbewijs.

Welke oplossingen er zijn

Er zijn meerdere opties mogelijk voor de garantie van je product op onderdeel van een product.



Algemene tupperware garantie

Bij Tupperware stellen ze de hoogte kwaliteitsnormen voor de producten, maar ook voor de consulenten, de werkwijze, etc. De producten worden met de grootste zorg en precisie geproduceerd. Tupperware België (waar ik als Tuppershop.nl onderdeel van ben) garanderen de superieure kwaliteit van de Tupperware producten, die ze verdelen met de Tupperware garantie in overeenstemming met de volgende voorwaarden:

De Tupperware garantie ( de “garantie”) is een vrijwillige garantie. Het is een bijkomende belofte, onafhankelijk van de wettelijke rechten die jij als consument heeft, ten aanzien van de verkoper, in het bijzonder in het geval van een defect van of een verborgen gebrek in het product. Jouw wettelijke rechten worden niet beperkt door deze garantie.

 

Producten die onder de garantie vallen

  • Elk Tupperware product of onderdeel ervan dat een fabricage of materiaal fout heeft, wordt gratis vervangen voor zover het werd gebruikt voor normaal huishoudelijk gebruik. De aangeboden Tupperware garantie, 2 jaar of meer in functie van de betrokken producten of onderdelen van het product (zie de catalogus), begint te lopen vanaf de levering, die ten laatste de maand die volgt op de aankoopdatum, vermeld op het aankoopbewijs plaatsvind.
  • Normale gebruiksslijtage of verkeerd gebruik (o.a. sneden, stoten, vallen, oververhitting) vallen NIET onder de garantie. 
  • Voor sommige producten gelden afwijkende garantiebepalingen. De producten of onderdelen ervan die onderhevig zijn aan slijtage door regelmatig gebruik (metalen onderdelen: lemmeten, raspen; microvezeldoeken, …) vallen onder de wettelijke garantie van 2 jaar op vertoon van het aankoopbewijs. Je herkend deze producten aan het 2 symbool in de catalogus, waarbij het cijfer de maximale garantieperiode in jaren aangeeft. Na deze periode valt het product of onderdeel ervan niet meer onder de garantie.

De garantie is alleen van toepassing als het product oorspronkelijk door Tupperware België op de markt is gebracht.  Je kunt er van uit gaan dat dit het geval is als je het product rechtstreeks via Tuppershop.nl vanaf 2023 gekocht hebt. Producten die door andere “buitenlandse” commerciële partners op de markt worden of zijn gebracht, kunnen in aanmerking komen voor een soortgelijke garantie, zoals hierboven beschreven is.

Verplichtingen van Tupperware België in geval van garantie

In geval van garantie heb je recht op een vervangend product. Tenzij er bepaalde onderdelen van het product defect zijn, worden alleen de defecte onderdelen vervangen in plaats van het volledige product. En een kleurgarantie kan niet worden gegeven.

Als het product dat onder de garantie valt niet meer in het assortiment opgenomen is (of is vervangen door een opvolgend model), heb je recht op een waardebon voor een bedrag dat gelijk is aan de laatste adviesverkoopprijs van het product, in ruil voor het teruggeven van het volledige product dat onder de garantie valt.

Je kunt de waardebon gebruiken voor de aankoop van producten uit de huidige catalogus. Kies je voor een product met een lagere prijs, dan gaat het resterende bedrag van de waardebon verloren; bij een hogere prijs betaal je het verschil. Het is niet mogelijk om de een volledige of gedeeltelijke terugbetaling in geld van de waardebon te verkrijgen.

Buiten de garantieperiode kan je via Tuppershop.nl losse onderdelen kopen als je beschikbaar zijn. Als een product niet opnieuw kan worden gekocht, kan dit geen aanleiding geven tot aanspraak op een waardebon.

Wil je een garantie aanvraag doen? Of heb je andere vragen over de Tupperware garantievoorwaarden?

Bekijk dan eerst deze hieronder video! Als je dan nog vragen hebt? Dan dan zeker contact met me op!

Overige informatie rondom garantie

Voor alle vragen rondom garantie kan je bij mij terecht via de email: info@tuppershop.nl

Houd er rekening mee dat je slechts één keer dezelfde aanspraak op garantie kan indienen. Een voorafgaande voorwaarde voor een aanspraak op garantie is het bewijs van aankoop.

Alle defecte producten, die worden ingeleverd, zullen worden gerecycled.

Voor meer informatie over het gebruik en onderhoud van alle Tupperware producten, neem dan contact met me op! info@tuppershop.nl

Winkelwagen
Scroll naar boven